Начало Продукти Продукти ERP

ERP - Модел Отчетност в учебно заведение

Моделът „Отчетността в учебно заведение“ е разработен с цел да обхване всички моменти от отчетността в системата на образованието под управлението на ЕРП система „Скиптър(i)

Системата има връзка с институции (НАП, МОМН, други първостепенни разпоредители и др.) чрез директно попълване на отчетите от базата данни. За регистрираните по ДДС има подготовка на регистри и Декларация по ДДС и експорт на файлове за НАП. Подготовка на Декларации 1 и 6 във връзка с изплатени възнаграждения по хонорар-сметки. Директно се експортва информация и се попълват бланките утвърдени от МФ „Б3“ Касов отчет и Оборотна ведомост.

Изборът на видовете документи и начина на организиране зависи от дейностите, които ще се обхванат от системата в даденото учебно заведение. Връзката между отделните документи съкращава процеса на обработка и дублиране, като същевременно има възможност за контрол на въведената информация. Всеки документ е свързан с контировка и отразяване на сумите по параграфи от ЕБК. В стандартните номенклатури на материални запаси, видове приходи и разходи, дълготрайни активи и др. Има възможност за планиране на счетоводното отражение по сметки и параграфи на всяка позиция. Това гарантира свеждането до минимум на техническите грешки при осчетоводяване на приходите и разходите по сметки и параграфи. Заложена е система за автоматично разпрделение на сумата на ДДС по параграфи съгласно изискванията на ДДС 20.

Справките се характеризират с многообразие и различни варианти на визуализация. От всяка една позиция (сметка, номенклатурензапис) има възможност да се получи информация за състоянието на позицията или хронология на участието й в документи. Спраките има възможност да се експортват в различен формат файлове. Няма справки, които да не бъдат визуализирани на екран преди печат. Информацията може да бъде филтрирана според избрани от потребителя параметри.

При обособено складово стопанство и следене на стоково-материалните запаси по кабинети и МОЛ има разработени следните документи, които имат чисто складов характер:

  • Заявка за закупуване на материални запаси с възможност за информация на складови наличности;
  • Складова разписка за закупени и заприходени МЗ на склад;
  • Искане за изписване или бракуване на МЗ;
  • Прехвърлане на МЗ от един МОЛ на друг.

За учебните заведения със столово хранене е разработен документ „Калкулация“ посредством който се записват всички рецепти. Операцията по изписване на вложените продукти е бърз и лесен процес.

За заведенията издаващи фактури е подготвен документът „Фактура“. Отпечатване на фактура, осчетоводяване на прихода.

Плащанията от и към „каса“ се извършва с един документ, отпечатване на ПКО и РКО, изготвяне на Касова книга.

Групата на счетоводни документи включва:

  • Счетоводен Доставка на материали и услуги с фактура, свързан директно със складова разписка и осчетоводяване на разчета;
  • Счетоводен Искане, свързан директно с документ Искане и едновременно с това осчетоводяване на разхода;
  • Плащания от/към банка и СЕБРА с отразяване по параграфи за Касов отчет;
  • Авансов отчет- свързан с документа получен авансов отчет от подотчетно лице и фактурите отчетени от него. Отпечатват се съответните ПКО или РКО (сумите се получават автоматично) и Авансов отчет. Автоматична контировка.
  • Счетоводна операция.
  • Себестойност – за тези, които отчитат себестойност на произведената продукция от стопанска дейност с възможност за разпределение на непреките разходи.